Już niedługo rozpoczną się prace nad programami współpracy samorządów z organizacjami pozarządowymi i innymi
podmiotami jakie mogą prowadzić działalność pożytku publicznego. Spółdzielnie socjalne jako że działają w sferze pożytku publicznego mają możliwość udziału w konsultacjach
tych programów. Roczne programy współpracy muszą być przyjęte do końca listopada.
Wszystkie spółdzielnie, które współpracują lub chcą
rozpocząć współpracę z administracją powinny skorzystać z tej możliwości. W
programie tym zawarte będą m.in. zasady współpracy, zakres przedmiotowy, formy
współpracy, priorytetowe zadania publiczne jak i wysokość środków
przeznaczanych na realizację programu.
Czy jako spółdzielnie socjalne już uczestniczyliście w
takich konsultacjach? Jak to wygląda w praktyce? Jakie rozwiązania stosują
samorządy z jakimi współpracujecie? Skąd dowiedzieliście się o takiej
możliwości? Czy samorządy zapraszają was do konsultacji?
Działam w spółdzielni już od jakiegoś czasu, ale że MY też możemy mieć wpływ na to ile pieniędzy będzie szło, i na co, to nikt nam nie powiedział. Z urzędem gminu pracujemy krótko, może jeszcze nie przegapiliśmy dobrego momentu na decyzje. Niedługo mamy spotkanie z Burmistrzem i dowiemy się co i jak.
OdpowiedzUsuńW województwie konsultacje są, ale przeważnie z Radą Pożytku Publicznego. Po to ona jest wybrana.
OdpowiedzUsuńA czy jakaś spółdzielnia dostała zaświadczenie o pomocy publicznej za wpis do KRS?